Wednesday 24 February 2010

Dark TranquiIlity - Shadow In Our Blood



This band is from Gothenburg, Sweden,
as so many other metal band :)
Its a good melodic Death Metal band.

Mikael Stranne & Niklas Sundin started up the band in 1989
Soon they found Anders Friden,(singer in In Flames)

Anders Jivarp and Martin Henriksson.
Throughout their 20 years active Dark Tranquillity
have had only three line-up changes,
and four of the original members are still in the band
today, such as vocalist Mikael Stanne,
guitarist Niklas Sundin, guitarist-bassist Martin Henriksson,
and drummer Anders Jivarp.

Now the set up is like this:
Mikael Stanne on vocals and guitar
Niklas Sundin on guitar, graphic design
Martin Henriksson on guitar, sound recording
(Originally played bass guitar until 1998)
Daniel Antonsson on bass guitar
(ex-Soilwork & Dimension Zero guitarist)
Anders Jivarp on drums
Martin Brändström on electronics, piano

Right now they are touring with Killswitch Engage
and The Devils Wear Prada in US.
They will come to Europe with
the tour "Where Death Is Most Alive part II, 2010"
with Insomnium + support tbc.
It beguns in Sep the 23rd with
Hamburg, Gruenspan, Germany
and ends in their home town
Nov 7th ofcourse Göteborg,
at Trädgårn. (not with Insomnium)
Thats about 40 gigs.
I will be at "Medis" when they play
Im sure. (at the 4th of Now.)

This video became the video of the week at Metalcentral,
a big netnewspaper in sweden.
Its from DT´s comming album "We Are The Void"
out on the 1st of March 2010.


Enjoy

Love, Thetania



Wanna know more pls go onto http://www.darktranquillity.com/

3 comments:

Chief Rebel Angel said...

Hoppla, det var påpassligt av Tune Of The Day, att plocka DT samma dag som skivan släpps!
Låten börjar ju fantastiskt, härlig bas, men den tillhör inte en av de bättre på plattan i min mening.

Om det betyder att plattan är fantastisk eller inte kan ni ju fundera över.. :)

Hur som, DT gör mig glad. Bra val. Igen! :)

Stones said...

Det var faktiskt en helt ok låt, förväntade inte mig att Thetania skulle hiva ut denna, ett kul val om inte annat, ser fram emot att höra plattan via ett inköp eller kanske en vinst :) Gillar dessa gubbar.

Thetania said...

Jag såg att det var en ny video så jag tänkte äsh jag slänger ut den..
Men jag har inte bestämt mig ännu för hur mkt jag gillar den...så jag ser fram emot att höra hela :)

Nu blir det nog lite lugnare tongångar är på Tune of The Day, har jag hört,
men man vet ju aldrig :p

Thetania